بازاريابي محتوا چيست؟
بازاريابي محتوا فرايند ايجاد محتواي ارزشمند و مرتبط براي جذب ، دستيابي و جذب مخاطبان شماست. خريداران و مشتريان امروز بيش از هر زمان ديگري با پيام هاي بازاريابي غرق شده اند - بيش از 2900 دلار در روز ، برآورد هاي فعلي. اين يك محيط كمبود توجه را ايجاد مي كند و بازاريابان را به چالش مي كشد كه وظيفه توليد محتواي جذاب را دارند كه در استاتيك گم نمي شوند.
يك استراتژي بازاريابي مناسب و خلاق ، تجارت شما را در موقعيت يك رهبر فكري قرار مي دهد و در هنگام اطلاع رساني و آموزش خريداران ، ترجيح برند را مي سازد. تهيه مطالب مفيد و سرگرم كننده مي تواند پيوند محكمي بين برند شما و مشتريان ايجاد كند كه با گذشت زمان به رشد و تقويت خود ادامه مي دهد.
به طور سنتي ، بازاريابان مجبور شده اند از طريق تبليغات در وب سايت ها ، غرفه ها در نمايشگاه ها يا ايميل هايي كه به ليست هاي شخص ثالث فرستاده مي شوند ، از رسانه هاي ديگر افراد "توجه كنند". به عنوان مثال ، وقتي يك مارك براي تبليغ Super Bowl ميليون ها دلار پول پرداخت مي كند ، توجهاتي را كه شبكه هاي تلويزيوني ايجاد كرده اند ، كرايه مي كنند.
از طرف ديگر بازاريابي محتوا به بازاريابان اين امكان را مي دهد كه با ايجاد مخاطبان خاص خود و ايجاد توجه خودشان ، به ناشران تبديل شوند. بازاريابان با ايجاد و توزيع محتوايي كه خريداران از آن سودمند مي دانند ، با برقراري رابطه اعتماد با مصرف كنندگان در هنگام حركت از طريق قيف فروش ، آگاهي و ترجيح برند خود را افزايش مي دهند.
علاوه بر اين ، بازاريابي محتوا نسبت به برخي ديگر استراتژي كم هزينه تري محسوب مي شود. اين مي تواند كمي كندتر شروع كند در حالي كه كتابخانه محتواي شما رشد مي كند و به مخاطبان بيشتري مي رسد.امروزه ، 41٪ از بازاريابان B2B بر محتويات مرتبط با سفر خريد مشتري تمركز مي كنند ، اما بسياري از مشاغل نتوانند محتواي شخصي سازي شده اي را كه به هر مرحله از چرخه خريد اختصاص داده شده است توليد كنند. پيام رساني شخصي فقط به معناي هدف قرار دادن با معيارهاي جمعيتي يا فيلمبرداري نيست ، بلكه به معناي توليد محتوا مناسب است كه براي هر مرحله از سفر خريدار مناسب است.
85 درصد از مصرف كنندگان به راه حلهايي اعتماد مي كنند كه زمان لازم را براي طي كردن آنها در مسيرهاي مختلف به سمت تصميم گيري مي گيرند و نه فقط تلاش براي انجام آن انتخاب براي آنها. اين نوع محتوا به مصرف كنندگان نشان مي دهد كه شما توانايي ارزيابي و تصميم گيري را براي خودشان مي دانيد و براي آنها ارزش قائل هستيد. "بازاريابان محتواي موفق همه مراحل سفر خريدار را آغاز كردند - از آغاز تا پايان. بيشتر مارك ها در قسمت قيف به شدت جدي وزن دارند. آنها فرصت هاي عظيمي را براي ديدار با مشتريان جديد در نقطه نياز از دست مي دهند.
مشكلات رايجي كه بازاريابي محتوا مي تواند حل كند بازاريابي محتوا يك رويكرد كاملاً منحصر به فرد براي تعامل با مشتريان بالقوه است كه برخي از بزرگترين نقاط درد امروز ، به ويژه در فضاي ديجيتال را دور مي زند. مشكل: من نياز به افزايش حجم جستجوي ارگانيك خود دارم. اگر نتوانند شما را پيدا كنند مخاطبان شما نمي توانند از شما خريد كنند ، و امروز تا 93٪ چرخه خريد از موتور جستجو شروع مي شود.
علاوه بر اين ، طبق Kuno Creative ، 51٪ از مصرف محتوا از جستجوي ارگانيك ناشي مي شود ، بنابراين بازاريابي محتوا راهي عالي براي ايجاد آگاهي ارگانيك است. هنگامي كه محتواي ارزشمند شما به شدت در موتورهاي جستجو قرار مي گيرد ، يا در شبكه هاي اجتماعي به طور گسترده اي به اشتراك گذاشته مي شود ، بدون هيچ هزينه اي آگاهي از برند را مي سازيد ، و از آنجا كه محتواي شما فقط در صورت مرتبط بودن به اشتراك گذاشته مي شود ، مخاطبان شما كمتر تمايل به تنظيم آن ندارند.
- پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۹ ۱۷:۴۱ ۹۴ بازديد
- ۰ نظر